14 January 2011

Kisah Ayam dan Lembu


Ayam: Manusia ni memang pentingkan diri sendiri,,,

Lembu: Kenapa kau kata macam tu?,,

Ayam: Tengoklah, apa mereka buat kat aku?,,

Lembu: Hah!!,,buat apa pulak?,,,

Ayam: Aku ni bertelur hari-hari, aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor, bak kata orang ada juga waris aku bila dah xde nanti, tapi manusia ni memang tak berhati perut, hari-hari diorang makan telur aku, macam mana aku nak ada anak?,,

Lembu: Alah!!,,kau punya masalah kecil jer ayam!,,,,,

Ayam: ??,,,maksud kau lembu?,,,,

Lembu: Aku ni kalau nak difikirkan nasib aku lebih malang dari kau,rasa nak bunuh diri pun ada, kau bayangkanlah, hari-hari manusia minum susu aku, tak kira kecil, besar, lelaki dan pompuan,,semua minum susu aku,,tapi sorang pun xpernah panggil aku MAK!!,,bertapa kecewanya aku ayam,,,,

Ayam: ??,,(dalam hati: tak boleh pakai punya lembu?),,

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...